Vilniaus r. Pagirių gimnazija

STEAM tiltai tarp Lietuvos ir Kirgizijos Vilniaus r. Pagirių gimnazijoje

Vykdant Europos Sąjungos finansuojamą dvynių programos projektą „Įtraukiojo ugdymo ir STEAM skatinimas miesto ir kaimo mokyklose“ (EU Twinning projektas „Promotion of inclusive education and STEAM in urban and rural schools“), Vilniaus r. Pagirių gimnazijos biologijos mokytojas Tedas Laurinaitis jau daugiau kaip pusmetį darbuojasi STEAM komponento misijose Kirgizijos Respublikoje. Šį kartą vaidmenys apsikeitė – į mūsų gimnaziją atvyko delegacija iš tolimosios Kirgizijos, siekdama iš arti susipažinti su STEAM ugdymo patirtimis Lietuvoje.

Gruodžio 4 dieną delegacija skyrė vizitui į Vilniaus r. Pagirių gimnaziją. Svečius svetingai pasitiko gimnazijos direktorė Jelena Suruda, direktoriaus pavaduotojos ugdymui Gražina Rudienė ir Jovita Kivarienė, STEAM ugdymo koordinatorius Tedas Laurinaitis bei iniciatyvūs STEAM dalykų mokytojai.

Vizito metu svečiai pirmiausiai stebėjo dvi STEAM bruožų turinčias pamokas. Fizikos mokytoja ekspertė Danuta Golnis vedė fizikos pamoką apie galią, kurioje teorija derėjo su praktiniais bandymais ir aktyviu mokymusi. Chemijos mokytoja ekspertė Irena Babinska pristatė chemijos pamoką apie augalų pigmentus ir jų išskyrimą – pamoka, įtraukusi ir svečius, atskleidė, kaip gamtos mokslai gali būti pateikiami tyrinėjimo, o ne vien teorine forma.

Vėliau svečiai lankėsi įvairiose gimnazijos erdvėse: pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programą modernizuojamuose kabinetuose – būsimose STEAM laboratorijose, lauko klasėse-kupoluose, eksperimentiniame darže, švietimo pagalbos specialistų kabinetuose ir kitose ugdymo erdvėse. Didelį įspūdį kolegoms iš užsienio paliko tai, kaip efektyviai organizuojamas ugdymas gimnazijoje, kurioje mokosi daug mokinių, tačiau nėra itin daug fizinės erdvės – tai labai artima ir Kirgizijos švietimiečių kasdienėms realijoms.

Po ekskursijos svečiai ir gimnazijos STREAM dalykų mokytojai Irena Babinska, Halina Parvicka, Danuta Ustilo, Aleksandra Vent, Danuta Golnis susibūrė neformaliam pokalbiui prie arbatos puodelio. Buvo dalijamasi STREAM ugdymo patirtimis, aptariamos sėkmės istorijos ir iššūkiai. STEAM ugdymo koordinatorius Tedas Laurinaitis pristatė, kur šiuo metu krypsta gimnazijos ST(R)EAM ugdymo vizija, ką kasdieniam darbui reiškia STEAM metodų integravimas ir kaip svarbu yra stiprus kolegialus bendradarbiavimas, kad STEAM ugdymas veiktų ne epizodiškai, o sistemiškai. Ypatingą dėmesį svečiai atkreipė į idėją STEAM veiklas papildyti kalbinio raštingumo komponentu – taip STEAM ugdymas organiškai siejamas su dar platesniu bendrojo ugdymo programos dalykų spektru, stiprinant mokinių gebėjimą ne tik tyrinėti, bet ir aiškiai, argumentuotai reikšti mintis.

TŪM programos vadovė ir šio projekto STEAM komponento lyderė Judita Šarpienė padėkojo Vilniaus r. Pagirių gimnazijos komandai už atvirumą, svečių priėmimą ir nuoseklų darbą, dėl kurio čia visada yra ką parodyti ir kuo pagrįstai pasidžiaugti, ypač STEAM srityje.

Vizito pabaigoje komandos apsikeitė ne tik gerosiomis patirtimis, bet ir gražiomis padėkomis bei artėjančių švenčių linkėjimais. Ši bendrystė parodė, kad mus sieja daugiau nei tik projekto STEAM kryptis – tai bendras tikėjimas, jog kokybiškas, įtraukus ir šiuolaikiškas ugdymas gali keisti mokinių kasdienybę tiek Lietuvoje, tiek Kirgizijoje.

Šis vizitas neabejotinai sustiprino tarptautinį bendradarbiavimą ir dar labiau suartino mūsų bendruomenes. Išlydėdami svečius ne atsisveikinome, bet sakėme „iki pasimatymo“ – su tikėjimu, kad idėjos, gimę prie arbatos puodelio Pagirių gimnazijoje, toliau augs tiek mūsų, tiek Kirgizijos mokyklose.
 

Autorius:
Tedas Laurinaitis

Nuotraukos:
Aleksandra Vent, Judita Šarpienė, Tedas Laurinaitis

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas