Vilniaus r. Pagirių gimnazija

Vilniaus r. Pagirių gimnazijos mokytojai stiprina kompetencijas „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos mokymuose

Vilniaus r. Pagirių gimnazijoje spalio mėnesį prasidėjo įvairioms ugdymo kryptims skirti „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos mokymai, apimantys lyderystės, STEAM, kultūrinio ir įtraukiojo ugdymo sritis.
TŪM projektas grindžiamas tinklaveikos ir bendradarbiavimo principais – todėl į mokymus įtraukiami ne tik mūsų gimnazijos, bet ir kitų Vilniaus rajono švietimo įstaigų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai bei vadovai. Tokiu būdu plečiamas bendraminčių ratas ir kuriama kompetentinga, tvariai auganti švietimo ekosistema, jungianti įvairių sričių specialistus, dalijimąsi patirtimi ir bendrą siekį stiprinti ugdymo kokybę.

Lyderystės veikiant sritis – nuo klasės iki vadovų

Spalio 8 d. Pagirių gimnazijoje prasidėjo TŪM programos vadovų ir pedagogų mokymai, skirti pasidalytosios lyderystės stiprinimui. Juose dalyvavo Vilniaus rajono mokyklų vadovai, pavaduotojai, mokytojai. Mokymus vedė koučingo profesionalė Gerda Asipavičienė, o spalio 9 d. startavo koučingo sesijos su specialiste Asta Blažinskiene.

Šie užsiėmimai padėjo dalyviams ir dalyvėms naujai pažvelgti į autentiškumą, asmeninę lyderystę, įsiklausymą ir pasitikėjimu grįstą bendravimą. Diskusijų ir praktinių užduočių metu mokytojai mokėsi taikyti koučingo metodus kasdienėje veikloje, kad gebėtų ne tik mokyti, bet ir įgalinti savo kolegas bei mokinius.

Kaip pažymi Vilniaus r. Pagirių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gražina Rudienė, „koučingas – tai bendravimo ir asmeninio augimo metodas, paremtas klausimų kėlimu, aktyviu klausymu, įgalinimu bei partnerystės stiprinimu. Šie mokymai padeda mokytojams geriau pažinti save, įvertinti savo stipriąsias puses ir vertybes, ugdo savarankiškumą bei atsakomybę. Pirmieji susitikimai parodė, kad koučingo technikos skatina aktyvų klausymą, pagarbų bendravimą ir klausimų formulavimą taip, kad pats atrastumei sprendimus. Supratome, kad mokykla, kurioje taikomas koučingo požiūris, tampa bendradarbiaujančia bendruomene, kurioje kiekvienas narys – mokinys, mokytojas, vadovas – jaučiasi girdimas ir vertinamas. Koučingo principai palaiko pasidalytąją lyderystę, kai kiekvienas skatinamas prisiimti atsakomybę, imtis iniciatyvos ir prisidėti prie pokyčių“.

STEAM ugdymo sritis – kuriame STEAM ekosistemą rajone ir mokyklose

Spalio 10 dieną prasidėjo TŪM mokymai, skirti mokytojų ir vadovų STEAM kompetencijų stiprinimui. Juose dalyvauja gamtos mokslų, technologijų ir kitų STEAM dalykų mokytojai.
Mokymų metu pedagogai gilina žinias apie šiuolaikinį ugdymą, dalijasi patirtimis ir ieško naujų būdų, kaip mokinius įtraukti į kūrybišką, tyrimais grįstą ir tvarų mokymąsi, atliepiant šiuolaikinio pasaulio iššūkius.

Mokymai padeda burti bendruomenę – tai reiškia nuolatinį ryšį tarp mokytojų, mokinių, vadovų, partnerių ir bendruomenės, kad STEAM ugdymas būtų ne atskiromis iniciatyvomis, o taptų visos ugdymo filosofijos dalimi. Kokybiškas STEAM ugdymas – tai kelias į inovatyvią, bendradarbiaujančią ir augančią bendruomenę, kurioje tyrinėjimas tampa kasdienybės dalimi.

Kultūrinis ugdymas – ne tik kūryba, bet ir refleksija bei patirtis

Spalio mėnesį taip pat vyksta TŪM kultūrinio ugdymo srities mokymai, kuriuos veda lektorė Raimonda Agnė Medeišienė kartu su aktoriais Valentinu Krulikovskiu ir Viačeslavu Lukjanovu.
Mokytojai jų metu yra kviečiami pažvelgti į meninio ir kultūrinio ugdymo galimybes per kūrybos, potekstės ir refleksijos jungtis. Dalyviai aktyviai įsitraukė į praktines užduotis, diskusijas ir pasidalijo idėjomis, kaip kultūros raišką prasmingai integruoti į kasdienį ugdymo procesą, ugdant mokinių emocinį intelektą, kūrybiškumą bei vertybines nuostatas.

Įtraukusis ugdymas – galimybė augti kiekvienam (-ai)

Spalio 9 d. Pagirių gimnazijoje vyko ir įtraukiojo ugdymo mokymai „Įtraukusis ugdymas: individualizuoto ir diferencijuoto mokymo praktikos“, kuriuos vedė psichologė Oksana Mačėnaitė.

Mokymai skirti tam, kad mokytojai giliau suprastų universalaus dizaino mokymuisi principus bei būdus, kaip pritaikyti ugdymą visiems mokiniams – nepaisant jų gebėjimų ar poreikių.

Vilniaus r. Pagirių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Sandra Čerkienė pasidalijo įžvalgomis: „įtraukusis ugdymas užtikrina visų vaikų teisę nebūti diskriminuojamiems ar diskriminuojamoms dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiems ir besimokančioms suteikiamos lygios ugdymosi galimybės, o siekiant įgyvendinti mokinių potencialą atitinkančius rezultatus, pasitelkiami universalaus dizaino mokymuisi principai. Įtrauki mokykla geba visus mokinius įtraukti į bendrą ugdymo sistemą kartu su bendraamžiais ir skatina patirti mokymosi sėkmę drauge. Toks požiūris leidžia pamatyti kiekvieną vaiką – jo ar jos stiprybes, sunkumus ir galimybes“.

Auganti bendruomenė – bendras siekis ir atsakomybė

Visi šie mokymai – tai ne atskiros veiklos, o viena visumą kurianti kelionė, stiprinanti TŪM programos tiksląkurti augančią, bendradarbiaujančią ir įtraukią mokyklos bendruomenę, kurioje kiekvienas narys – mokinys, mokytojas ar vadovas – jaučiasi svarbus ir vertinamas.
Per tinklaveiką ir dalijimąsi patirtimi kuriama kompetentinga švietimo ekosistema, skatinanti ilgalaikį augimą tiek Vilniaus r. Pagirių gimnazijoje, tiek visame Vilniaus rajone.

Kartu su @TūkstantmečioMokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją parengė Vilniaus r. Pagirių gimnazijos TŪM projekto koordinatorių komanda:
Tedas Laurinaitis (STEAM ugdymas),
Diana Baranovienė (Lyderystė veikiant),
Aleksandra Vent (Kultūrinis ugdymas),
Kristina Ginevič (Įtraukusis ugdymas).

Autorius:
Tedas Laurinaitis

Nuotraukos:
Jovita Kivarienė, Lina Kondrotaitė, Diana Baranovienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas